انتقال به معروف ترین تیم F1 واقعا جذاب نیست؟
اشتاینر راننده جوان خود را کمی سست کرد و فصل پنجم برای زنده ماندن رانندگی کنید که در فوریه امسال پخش شد، نشان داد که او چقدر می تواند کوبنده باشد. یکی از نمونه های وحشیانه زمانی بود که شوماخر در جریان مسابقه گرندپری آذربایجان در مورد دمای ترمز خود نسبت به رادیو تیم ابراز نگرانی کرد و اشتاینر روی پیت وال با خود زمزمه کرد: “او آنقدر آهسته پیش می رود که به ترمز نیازی ندارد.”
قبل از فصل شوماخر-مازپین، اشتاینر عمدتاً با رانندگان مسن تر و با تجربه تر کار می کرد. نیکو هالکنبرگ کهنه کار را جایگزین شوماخر کرد، او در قلمروی آشناتر به سر می برد. او اعتراف می کند که این احتمالاً برای او مناسب تر است. اشتاینر میگوید: «میدانم که سادهترین شخصیتی نیستم که بتوانم با او کنار بیایم. و من سعی نمی کنم سخت باشم زیرا می خواهم سخت باشم. منم. هر کس شخصیت خود را دارد، شخصیت من همان چیزی است که هست. بعضی ها شخصیت من را دوست دارند، بعضی ها واقعاً از آن متنفرند. اما من برای دیگران تغییر نمی کنم.»
اشتاینر می گوید: «این شخصی نیست. «در گرماگرم نبرد، چیزهایی می گویید که شاید اگر یک ساعت بعد از من بپرسید، آنها را کمی متفاوت بیان کنم. نمی گویم میکروفون را فراموش کرده ام، اما برایم مهم نیست زیرا باید گفته شود. ما داریم کار می کنیم، سخت می جنگیم – این کار آسانی نیست، بنابراین کار من فقط این نیست که با مردم خوب باشم. اگر کسی کمک نمی کند، ما باید کاری در مورد آن انجام دهیم. متاسفم.”
او به طور قطعی می گوید: «نه. و من نمی خواهم مغرور به نظر بیایم، نمی خواهم به فراری بروم. من اینجا خیلی خوشحالم من یک کار دارم که باید تمام کنم. و من از انجام این کار خوشحالم. برای من گاهی سر موش بودن بهتر از دم گربه است.»
به همین دلیل است که، برای مثال، اشتاینر میگوید که هرگز کاری را انجام نمیدهد که دوست خوبش و (تا این فصل) مدیر تیم F1 همکارش، فرد واسور، در خارج از فصل انجام داد: شغل فراری را بر عهده بگیرد.
او را دوست داشته باشید یا از او متنفر باشید، اشتاینر یک شخصیت واقعی و با طراوت است. مدیران تیم F1 – مربی بخشهای برابر، مدیر کل، دانشمند موشکی و درمانگر – بسیار مراقب صحبتهای خود هستند و به هر قیمتی از موقعیت خود محافظت میکنند. رویکرد اشتاینر بدون اقتدار او در هاس ممکن نخواهد بود، جایی که مالک تیم همنام خوشحال است که به او اجازه میدهد نمایش را تقریباً بدون وقفه اجرا کند. او میگوید: «اگر این تیم یک شرکت بزرگ باشد، فکر میکنم سختتر خواهد بود. “اما در حال حاضر، من فکر می کنم که کار می کند. من بدون آزادی مبارزه خواهم کرد، درست مثل شخصیتم. و وقتی بزرگتر می شوید، واقعاً کمی مزیت دارید. من هم می توانم کاری را که انجام می دهم انتخاب کنم. من نمی خواهم مغرور به نظر برسم. اما اگر این کار را نکنم، فقط کار متفاوتی انجام خواهم داد.»
در سال 2021، زمانی که هاس یک خودروی رقابتی تولید نکرد، شوماخر بسیار بهتر از همکار تازه کار خود نیکیتا مازپین بود – اما متأسفانه تصادفات زیادی نیز انجام داد. و زمانی که این وضعیت تا سال 2022 ادامه یافت و هاس دوباره با کوین مگنوسن راننده قدیمی خود را به عنوان جایگزین مازپین قرارداد، عملکرد شوماخر به اندازه کافی خوب نبود که بتواند تعادل بد را حفظ کند.