من متخصص آفرود نیستم. من اصلا آفرود نیستم. آخرین باری که یک وسیله نقلیه را به داخل بیابان سوار کردم، 18 مایلی از سیگنال تلفن فاصله داشتم و باید چوب چادر را به پنجره ام بکوبم، زیرا کلیدهای داخل را قفل کرده بودم. من این کار را کردم زیرا ماشین من 90000 دلار نمی ارزد. قطعاً از صفر به شصت مایل در ساعت در سه ثانیه روی پیادهرو نمیرود، چیزی که R1S میتواند، و اولین باری که آن را تجربه کردم، احساس کردم، مانند جغرافیای اندامهایم که دوباره نقشهبرداری شده است.
به لطف انسان هایی که سوخت های فسیلی می سوزانند، جهان گرمتر می شود. خودروها برقی می شوند با این امید که سوخت کمتری سوزانده شود. و Rivian میخواهد در اسرع وقت یک وسیله نقلیه ماجراجویی الکتریکی را در گاراژ شما قرار دهد، تا حدی برای نجات جهان، عمدتاً برای ماندن در تجارت، که “در اسرع وقت” نقطه گیر است. Rivian یک لیست انتظار در حدود 90000 پیش سفارش دارد. به دلایل مختلف – از جمله کمبود تراشههای کامپیوتری ناشی از بحران زنجیره تامین جهانی – تا کنون تنها حدود 6600 خودرو تحویل داده است که تقریباً همه آنها وانتهای این شرکت بوده و اخیراً خسارت سه ماهه دوم 1.7 میلیارد دلار را گزارش کرده است. به این معنی که انتظار برای R1S، وسیله نقلیه ای که من برای یک آخر هفته طولانی رانندگی کردم، زیاد است، و همچنین احتمال خرابی کامل وجود دارد، و درجه بین این دو ناچیز نیست.
خواننده، داشتم لگد می زدم.
پرشیب ترین خیابان در لس آنجلس، جایی که من زندگی می کنم، نمره 33 درصد است. راندن به سمت پایین چیزی است که در معده خود تجربه می کنید – به نظر می رسد در حال سقوط از سرسره هستید. چند هفته پیش، در آفرود در Catskills، راهنمای سوار تفنگ ساچمهای از من پرسید که آیا میخواهم چیزی تندتر را امتحان کنم: شیرجه زدن به سطح 45 درصد گل تازه. اما یک چرخش وجود داشت. در پایین، باید از اسلاید خارج شوم و از میان چند درخت عکس بگیرید. و اساساً کورکورانه این کار را انجام دهید. همه اینها در یک R1S، SUV جدید 7000 پوندی از شرکت خودروهای الکتریکی Rivian، که حدود 90،000 دلار قیمت دارد.
به عنوان یک نوجوان وسواس ماشین که با بازسازی پورشه های قدیمی بزرگ شد، اسکارینگ متوجه شد که اعتیاد بشر به سوخت های فسیلی احتمالاً نابودی آن را به همراه خواهد داشت. راه حلی که او پیدا کرد این بود که یک شرکت خودروهای الکتریکی راه اندازی کند، اما او می دانست که این نوع خودروها هرگز به راحتی به فروش نخواهند رسید. بیش از حد معقول، بیش از حد ساکت، بیش از حد کسل کننده. آمریکایی ها عاشق SUV های حجیم یا ماشین های عضلانی توربو شارژ هستند. اما اگر یک وسیله نقلیه الکتریکی از راه برسد که مانند تاهو ساخته شده باشد چه؟ اگر مثل کوروت شتاب بگیرد چه؟ Scaringe دیدگاهی برای نوع کاملاً متفاوتی از شرکت خودروهای برقی داشت – شرکتی که می توانست رانندگان را در سراسر کشور و طیف سیاسی هیجان زده کند. ریوین که در سال 2009 تأسیس کرد، در راستای این جاهطلبی گسترده، مقر اصلی آن در ایروین، کالیفرنیا بود، اما کامیونها و خودروهای شاسیبلند خود را در یک کارخانه خودروسازی بازسازیشده در نرمال، ایلینویز میساخت – تصویری دوباره از گذشته صنعتی قلب برای ساختن ماشین آینده