هیرو مورای کارگردان «آتلانتا» در مورد پایان دادن به برنامه و شکستن هر قانون تلویزیونی در راه خروج

چه زمانی صحبت را شروع کردید که چرا پایان دادن به آن درست است آتلانتا پس از چهار فصل، و پایان نمایش ممکن است چگونه باشد؟

کار مورای روی آتلانتااولین سرمایه‌گذاری او در تلویزیون، او را به یکی از پرطرفدارترین کارگردانان این رسانه تبدیل کرده است. او قسمت های مهم سریال HBO را بر عهده داشته است بری و به عنوان کارگردان و تهیه کننده اجرایی برای سریال محدود تحسین شده شبکه خدمت کرد، ایستگاه یازدهم. او همچنین تهیه کننده اجرایی برای خرس، موفقیت آمیز تابستانی FX، و در حال کار با گلاور بر روی اقتباس تلویزیونی آینده اش از اقا و خانم اسمیت. و در این میان، او در تلاش است تا زمانی را برای لذت بردن از آخرین روزهای زندگی اختصاص دهد آتلانتا. او به خاطر ذکر صرفاً از “Crank Dat Killer”، قسمت جدید این هفته که او کارگردانی آن را بر عهده داشت، از خنده منفجر می شود. مورای بین خنده به من می گوید: «من آن قسمت را خیلی دوست دارم، این یک قسمت وحشی است. “چند گوهر واقعا عالی در راه شما وجود دارد، امیدوارم آنها را حفر کنید.”

در حالی که تنها چهار قسمت دیگر باقی مانده بود، مورای با او صحبت کرد GQ در مورد پایان آتلانتا، ارتباط آن با سوپرانوها، و زبان بصری تحسین شده نمایش.

دونالد قبلاً این را گفته بود، اما هرگز انتظار نداشتیم که بعد از فصل 2 بیشتر بسازیم. در پایان آن فصل مانند یک علامت نگارشی به نظر می رسید. فکر ما این بود که اگر می‌خواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم، باید یک نقطه پایانی منطقی وجود داشته باشد. ما نمی توانیم همان کاری را که در دو فصل اول انجام می دادیم انجام دهیم. برای ادامه گفتن این داستان باید هدفی وجود داشته باشد و باید پایان خوبی داشته باشد. فکر می‌کنم این یک فرآیند کشف برای نویسندگان بود، اما احساس می‌کرد که داستان‌های بیشتری برای گفتن داریم. مدتی بین فصل 2 و اکنون می گذرد، بنابراین احساس می شد که این شخصیت ها باید رشد کنند، به چیز دیگری تبدیل شوند و با چالش های جدیدی روبرو شوند. بنابراین اینطور نیست که ما به آن برخورد کنیم، “بیایید فصل 1 و 2 را برگردانیم”، بلکه بیشتر شبیه “OK” است، اگر این شخصیت‌ها به موفقیت خود ادامه دهند و در موقعیت‌های جدیدی قرار بگیرند، چه اتفاقی می‌افتد؟ آنها چه واکنشی نشان خواهند داد؟ با توجه به آن شخصیت ها چه حس خوبی به مخاطب می دهد؟ چگونه می توانیم پایان خوبی به آنها بدهیم؟



منبع FX از زمان نمایش آن در سال 2016 آتلانتا خود را از هر چیز دیگری در تلویزیون متمایز کرده است، از بی اعتنایی کامل به داستان سرایی مرسوم گرفته تا اشتهای فزاینده اش برای چیزهای عجیب و غریب. و از همه مهمتر، با نماهای هوایی از شهر، صحنه های داخلی کم نور، و حال و هوای وهم انگیز کلی، آتلانتا ظاهر و احساسی شبیه هیچ نمایش دیگری ندارد. و هیچ کس در شکل دادن به لحن بصری اخروی (که از بسیاری جهات، بر روایت تأثیر می گذارد) تأثیرگذارتر نبوده است. آتلانتا از هیرو مورای کارگردان و تهیه کننده اجرایی. وقتی مورای روی صندلی کارگردانی می‌نشیند، کلوپ‌های شبانه تبدیل به هزارتو می‌شوند و صدای جیر جیر حشرات محیطی ترسناک ایجاد می‌کند. او می تواند شما را به همان اندازه که می تواند در خیابان های آمستردام احساس ترس از پرش را در شما ایجاد کند، آفتاب بی رحم جورجیا را در پشت گردن خود احساس کنید.

مورای 39 ساله اپیزودهای بیشتری را کارگردانی کرده است آتلانتا بیش از هر کس دیگری، از جمله تعدادی از اپیزودهای تعیین کننده سریال: خلبان، و همچنین “مرد تمساح” که لحن را تغییر می دهد. شوم “تدی پرکینز”؛ و “سه سیلی”، به نام چند. مورای که همچنین موزیک ویدیوهایی مانند Usher، Lupe Fiasco، Earl Sweatshirt، St. Vincent و FKA را کارگردانی کرده است، از زمان کارگردانی فیلم کوتاه خود در سال 2013، با خالق دونالد گلاور همگام بوده است. کف زدن به دلایل اشتباه. سبک در طرح و سنگین در سورئال، کف زدن از بسیاری جهات پیش درآمد بود آتلانتا، نشان دادن بیزاری مورای از “قوانین” و تمایل به پیروی از موضوعات تصادفی، مهم نیست چقدر عجیب یا غیرقابل توضیح است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: