در آن زمان، لی باردار شده بود هالک بهعنوان چیزی بسیار تاریکتر از دنیای شناور و پرحجم رایمی، که ابرقهرمان سبز ماموت خود را در قالب تاریخ غنی فیلمهای هیولایی یونیورسال میریزد. کینگ کونگ، فرانکشتاین، و جکیل و هاید. پس از موفقیت از ببر خیزان، اژدهای پنهان، استودیو مشتاق بود از دیدگاه تاریک تر و درون نگر لی استفاده کند و به او آزادی و امور مالی داد تا از دریچه یک تراژدی یونانی به IP بی ثبات خود از لحاظ احساسی نزدیک شود. «تصمیم گرفتم که میخواهم یک رواندرام مانند یک فیلم علمی تخیلی/ترسناک بسازم.» او گفت بحث فیلم. “[That’s] سر من کجا بود.» همانطور که او بعداً به Sci-Fi Online توضیح داد، ابرقهرمانان “فقط موادی بودند که ما از آنها برای ساختن فیلم استفاده می کنیم.”
نویسنده جیمز شاموس، تهیه کننده آوی آراد، تهیه کننده گیل آن هرد، کارگردان آنگ لی در صحنه فیلمبرداری هالکتوسط یونیورسال از طریق مجموعه Everett
در روزهای اولیه رونق ابرقهرمانان مدرن، رایمی یک فیلم پاپ کورن دلپذیر ساخته بود که اساساً فیلم مدرن مارول را خلق کرد. Schamus می گوید: “شما هرگز از ژانرهای محبوب باهوش تر نیستید.” GQ اکنون. هالک او می گوید که در حال شکل گیری چیزی بسیار متفاوت بود. قطار ما قبلاً ایستگاه را ترک کرده بود.
تا زمانی که هالک فیلمنامه به میز لی رسید، فیلم از جهنم تکاملی گذشته بود. در طول 10 سال گذشته، پیشنویسهای متعددی توسط نویسندگان مختلف بازبینی و تغییر کاربری داده شده بود، اما لی پس از خواندن آن، با مطالب مرتبط نشد. همانطور که او در تحقیق خود در حال توسعه یک فیلمنامه برای مردان ایکس، Schamus از طریق صفحه هالک در نسخه بعدی داستان منشأ بروس «واقعاً تحت تأثیر طنینهای ادیپی قرار گرفت». او میگوید: «انگ بلافاصله به آن علاقه نشان داد. یونیورسال که ناامید از اجرای پروژه بر روی زمینی محکم بود، به Schamus اجازه داد تا استخوان های داستانی را که به جان تورمن و مایکل فرانس نسبت داده شده بود، دوباره اختراع کند و آن را با حساسیت های لی القا کند.
اگرچه Schamus در ابتدا فیلمهای حیلهگر و چشمک بین شخصیتها را نوشت، لی فیلم را به مکان جدیتری تغییر داد. نتیجه به طور قطعی و با طراوت غیر متعارف بود، که در یک عصر رو به رشد هالیوود اتفاقی دور افتاده بود. این فیلم به دنبال جستجوی بروس بنر (اریک بانا) برای کشف تاریخ سرکوب شده خود و تعیین دلایل هیولای ناشی از خشم او است، اما قبل از اینکه بروس بنر تشعشعات گاما را جذب کند که غول سبز خشمگین او را آزاد می کند، ما منبع خشم دانشمند را می دانیم: پدری ناپایدار و بدسرپرست (نیک نولته) که ژن های تجربی خود را به پسرش منتقل کرد. این درگیری پدرانه با بتی (جنیفر کانلی)، شریک دولتی آزمایشگاهی بروس و علاقه مند به عشق، و پدرش، ژنرال راس (سم الیوت) کار می کند. ، شیاطین خانواده مشابه این زوج را برجسته می کند. این یک تعامل جذاب و البته گاهی پر زحمت است که با خاطرات انتزاعی آمیخته شده است (مثلاً یک انفجار اتمی سبز) از تربیت آسیب زا بروس در یک سایت آزمایش هسته ای که گذشته توهین آمیز پدرش را پر می کند.
در میان تیراندازی هالک در ژوئن 2002، نویسنده و تهیه کننده جیمز شاموس تغییر پارادایم را احساس کرد. بعد از دیدن سام ریمی مرد عنکبوتی، او یک سالن سینمای میدان تایمز را ترک کرد که توسط CGI بلند پرواز داستان اصلی، قهرمان شوخ، و خط افق شهر نیویورک پر از پرچم های برافراشته آمریکا – و نگران این بود که چه معنایی برای فیلمی که در حال حاضر با همکار قدیمی اش می ساخت. کارگردان آنگ لی که بلافاصله با او تماس گرفت: “فکر می کنم ما مشکل داریم.”