در مواجهه با انتقادات فزاینده، بالنسیاگا مجموعه ای از بیانیه های مطبوعاتی را منتشر کرد سوم که عذرخواهی کرد به دلیل “یک سری از اشتباهات فاحش که بالنسیاگا مسئولیت آنها را بر عهده می گیرد”، و اظهار داشت که خرس ها هرگز نباید در فیلمبرداری با بچه ها شرکت می کردند و این اوراق – که از یک خانه تجهیز شده بود – احتمالاً در اصل برای یک درام تلویزیونی تهیه شده بود. . اما آسیب از قبل وارد شده بود. در 22 نوامبر، تاکر کارلسون بخشی از برنامه پربیننده خود را در فاکس نیوز اختصاص داد تا بالنسیاگا را به ترویج استثمار از کودکان متهم کند. در آن زمان، تئوری توطئه قبلاً توسط تحریککنندگان جناح راست و پیروان آنها مطرح شده بود، و به زودی حتی مادران خوشنیت هم به صدا درآمدند – از جمله کارداشیان، که قول داد رابطهاش با خانه مشهور فرانسوی را دوباره ارزیابی کند.
دمنا در راس بالنسیاگا با بحث و جدل بیگانه نیست. با این حال، تا هفته گذشته، بیشتر بحثها به عادت پست مدرن او مربوط میشد که نمادهای مصرفگرایی تجاری – کیسههای زباله، کروکس – را در وسایل لوکس گرانقیمت برگرداند. (ممکن است ناظران گاه به گاه متوجه نشوند که دمنا اساساً یک انسان گرا است، که او آن را زیر لایه های تاریک کنایه های اینترنتی می پوشاند.) در واقع تصور چیزی که مانع سلطه فرهنگی و تجاری بالنسیاگا شود دشوار بود. عملاً هر کاری که Balenciaga انجام می دهد به یک داستان بزرگ تبدیل می شود، هر محصول به یک موفقیت ویروسی، هر شیرین کاری به یک لحظه شفافیت خلاقانه تبدیل می شود. تا اینکه Balenciaga دو عکس منتشر کرد که با یک نوع عفونی وحشت اخلاقی آمریکایی تلاقی داشت. یکی شامل کودکان و مجموعهای از محصولات هدیه تعطیلات، از جمله خرسهای عروسکی که با لباسهای اسارت چرمی تزئین شدهاند، از جدیدترین نمایش باند این برند بیرون کشیده شدهاند. یکی دیگر از یک کیسه Balenciaga x Adidas در بالای لوازم اداری و اسناد یک طبیعت بی جان را نشان می داد که یکی از آنها کپی بود. آمریکا علیه ویلیامز، تصمیم دیوان عالی سال 2008 مربوط به قوانین پورنوگرافی کودکان. عجیب و غریب؟ مطمئن. نشان دهنده یک توطئه تاریک در سطوح نخبگان مد بالا است؟ نه دقیقا.
زمانی میتوانست تصور کنید که دمنا با پوشاندن تیشرتی که روی آن گرافیک «Faux News» نقش بسته بود، به چنین جنجالی پاسخ دهد. در عوض، Balenciaga شکایت کرد طراح تولید مسئول فیلمبرداری دفتر با 25 میلیون دلار.
البته، همیشه می توان به طور کامل از چرخ و فلک مد خارج شد. فقط از تام فورد بپرسید که اوایل این ماه برند مستقل خود را به قیمت 2.8 میلیارد دلار به Estée Lauder فروخت. که هیچ کاری برای فرونشاندن این امید که فورد به زودی به گوچی برمیگردد، پوشیده از شایعه نبود.