GQ با گروسژان در مورد تست استقامت، حرفه F1، آنچه که او از آتش گرفتن در مقابل تماشاگران تلویزیون زنده و واقعیت حذف کرد، زندگی جدید آمریکاییاش و محدودیتهای او صحبت کرد. نمی خواهد تست.
حتی اگر بیش از یک ساعت در مسابقه مسابقه نمی دهید، 24 ساعت زمان زیادی برای حفظ تمرکز در حالی که بیش از 100 مایل در ساعت می روید، زمان زیادی است. آمادگی شما برای یک مسابقه استقامتی با آمادگی شما برای یک مسابقه F1 که دو ساعت طول می کشد، چه تفاوتی دارد؟
در نوامبر 2020، رومن گروسژان در مقابل چشمان میلیونها نفر به گلوله آتش منفجر شد. او دور اول گرندپری بحرین را برای هاس میراند، تیمی که تنها چند هفته بعد آن را ترک میکرد. کهنه سرباز سوئیسی-فرانسوی با 11 فصل و 10 سکو در فرمول 1 با ماشین دیگری تماس گرفت، کنترل خود را از دست داد، به دیوار برخورد کرد و یکی از وحشتناک ترین لحظات را در مسابقه رقم زد.و نتفلیکس) تاریخ. به طرز معجزه آسایی، گروسژان تنها با جراحات جزئی از آتش خارج شد. اکنون، بیش از دو سال بعد، او تقریباً با نیم لبخند در مورد تصادف صحبت می کند و به جای زخم روی دست چپ خود اشاره می کند. در آن شب در بحرین، وقتی گروسژان از فرمول یک خارج شد، نام مستعار خود را به خود گرفت: ققنوس.
برای من، زمان زیادی در ماشین نیست، زیرا در بیضیهایی مانند ایندی 500، فقط به خاطر خودروی ایمنی یا احتیاط میتوانیم به سه ساعت، چهار ساعت برسیم. بنابراین زمان چندان کار سختی نیست. بیشتر این است که ما در GT هستیم [grand touring] ماشینها، بنابراین ما کندترین مسیر را داریم. و چهار کلاس مختلف از ماشین ها وجود دارد، بنابراین همیشه بچه ها می آیند. و ما یک نقطهنگار داریم، بنابراین او به ما میگوید، “باشه، درست میآید، به سمت چپ میآید” و غیره. اما واقعاً سعی میکنید بهترین رانندگی را داشته باشید، زیرا میدانید که افراد دیگری در اطراف شما هستند که سریعتر حرکت میکنند، زیرا ماشین سریعتری دارند.
یک عارضه اضافی در ماشین آلات نهفته است. چندین کلاس مختلف خودرو در پیست دیتونا وجود خواهد داشت که تقریباً 12 ثانیه در هر دور اختلاف بین سریعترین و کندترین تیپ وجود دارد. گروسژان در یکی از کلاسهای خودروهای کندتر، یک GT Daytona Pro خواهد بود. این یک نسخه اغراقآمیز از سالهایی است که او در مسابقات مرسدس بنز لوئیس همیلتون در اطراف پیستهای F1 در حالی که با هاس کار میکرد، سپری کرد.
گروسژان به عنوان چند چیز متفاوت از نو متولد شده است. این روزها او ساکن میامی است. او خلبان هواپیما است. او در IndyCar، سریال آمریکایی که به همسرش می گفت هرگز در آن مسابقه نمی دهد، برای Andretti Autosport رانندگی می کند. و این آخر هفته، او در 24 ساعت در دیتونا رانندگی خواهد کرد، یک مسابقه استقامتی در خط ساحلی اقیانوس اطلس فلوریدا که دقیقاً به نظر می رسد: گروسژان و سه هم تیمی در تیم مسابقه ایتالیایی Iron Lynx به نوبت یک لامبورگینی سبز رنگ فریاد می زند. هوراکان در اطراف مسیر 3.56 مایلی در سرعت بینالمللی دیتونا، 24 ساعت متوالی. هیچ رانندهای نمیتواند بیش از چهار ساعت از هر شش ساعت رانندگی کند، و گروسژان فکر نمیکند که در هر لحظه بیش از 54 دقیقه رانندگی کند. اما آنها به دلیلی آن را “استقامت” می نامند و برای راننده ای که عادت دارد آن را برای چند ساعت در یک زمان کفپوش کند، آزمایش متفاوتی خواهد بود.