در اسکار 2023، پرچم عجیب و غریب پوشاک مردانه هالیوود به حالت نیمه افراشته در آمد.

ریز احمد در پرادای نوک تیز.

آرتورو هلمز/گتی ایماژ

اما در اسکار، کلاسیک گرایی بر فرش حاکم بود. فریزر و که هوی کوان، برندگان بزرگ بازیگر این شب، در کت و شلوارهای دقیق آرمانی خود عالی به نظر می رسیدند. همانطور که دیو شیلینگ در نوشته است را لس آنجلس تایمز امروز، با توصیف خطوط تمیز آرمانی، “این خیاطی است که نه برای بازتوییت، بلکه برای پوشیدن ساخته شده است.” شکارچی تاپ گان: ماوریک خدمه، که قبلا در هنرهای تاریک لباس مردانه فعالیت داشته اند، به سبک فوق سنتی رفتند. کالین فارل و پسرش هنری با پوشیدن لباس‌های مشابه دولچه و گابانا و جان چو در Zegna مخمل مشکی را انتخاب کردند – البته کمی چاشنی.



منبع

آستین باتلر بازیگر برای نود و پنجمین جوایز سالانه اسکار، در مراسمی که احتمالاً آخرین شب او با الویس پریسلی بود، لباسی بسیار باریک و دو سینه پوشید.

شاید برای آخرین بار، الویس وارد ساختمان شده است.

پل مسکال با ژاکت شامی گوچی.

مایک کاپولا/گتی ایماژ

در آن زمان شب، باتلر هنوز امیدوار به بهترین بازیگر مرد بود (جایزه در نهایت به برندان فریزر رسید)، بنابراین او احتمالاً بسیار عصبی بود و شاید هم از اینکه در تمام فصل در مورد شخصیت های طراحش پرسیده می شد، کمی خسته بود. اما لباس‌های زیبای او که عمدتاً کلاسیک بود – و روشی که در مورد آن صحبت نمی‌کرد – نشان‌دهنده الگوی گسترده‌تری در لباس‌های مردانه اسکار در شب گذشته بود: پس از ماه‌ها اجازه به اهتزاز درآوردن پرچم‌های عجیب و غریب‌شان، مردان اصلی عمدتاً تصمیم گرفتند چیزها را با سلیقه بازی کنند.

از آخرین مراسم اسکار که تیموتی شالامه بدون پیراهن در آن شرکت کرد، سالی تاریخی برای لباس‌های مردانه سلبریتی‌های چپ مرکز سپری شده است که با کت و شلوارهای لوچ، سیلوئت‌های اغراق‌آمیز و جزئیات بدبو که در رنگ‌های بسیار فراتر از استاندارد سیاه و سفید ارائه شده است، سپری شده است. احتمالاً دو ماه پیش، در گلدن گلوب 2023 به اوج خود رسید، زمانی که به نظر می رسید بسیاری از بازیگرانی که شب گذشته نیز در مراسم جوایز اسکار شرکت کرده بودند، به استایلیست های خود فرصت عجیبی داده بودند تا با آن عجیب رفتار کنند. و در حالی که گلوب و اسکار مطمئناً حال و هوای جوایز نمایشی بسیار متفاوتی دارند، فقط بازیگر ایرلندی بری کیوگان (که نامزدی بهترین مکمل را برای بازی در بانشی های اینشیرین) یکشنبه در مسیر ماند، با یک کت و شلوار لویی ویتون بنفش بنفش با دکمه های انفجار ستاره که بسیار مطابق با موج کت و شلوار پاستیلی تند او در تمام فصل بود.

آستین باتلر در سنت لوران

حق با او بود، بود یک تاکسیدو زیبا: تمام زوایا، با یقه‌های اوج برگردان و شانه‌های بریده‌شده همراه با چکمه‌های نوک تیز با یک پاشنه بلوک به اندازه کافی بلند. اما باتلر، که چهار سال گذشته را در کاخ ذهن باز لورمن گذرانده است. الویس، در تمام این سال، از اولین چرخه مطبوعات تابستانی تا فصل جوایز، داستانی را با کمد لباس فرش قرمز خود تعریف کرده است. در حفظ موضوع و روند، او موارد زیادی را انتخاب کرده است کت و شلوار یکپارچهسازی با سیستمعامل تیز توسط افرادی مانند سنت لوران، پرادا، و سلین، از جمله شلوارهای بلند، کمر بلند و ژاکت های تیز تا لباس های غیررسمی دهه 50. لباس ها احساسی هستند و کت و شلوارهای بزرگ برای الویس پریسلی واقعی چیز بزرگی بود. او قبل از اینکه شروع به کسب درآمد واقعی کند آنها را به صورت اعتباری از خیاط ممفیس برنارد لنسکی می خرید. در حالی که باتلر هرگز به طور کامل The King را روی هیچ فرشی بازی نکرد (البته، می دانید او لباس مخصوص بازگشت چرمی را حفظ کرداو مطمئناً می دانست که چه خبر است.

نامزد بهترین بازیگر مرد گفت: «این سنت لوران است E! لاورن کاکس، مجری فرش قرمز، وقتی داستان لباس او را پرسید. “من نمی دانم چه داستانی را تعریف می کنم. من فقط فکر می‌کردم این یک تاکسیدو زیبا بود.»