دانیل کالویا و جید اوسیفسو درباره چرا می‌خواستند کالای «نه» را ایجاد کنند


در جردن پیل جواب منفی، بین دو گاوچران یک بن بست جنگی ناگفته وجود دارد. در یک طرف گاوچران کهن الگو قرار دارد: پارک ریکی «ژوپ» استیون یون، یک بازیگر کودک که نقش بزرگ خود را در یک پارک موضوعی دورافتاده غربی به نام Jupiter’s Claim می‌چرخاند، جایی که او با کت و شلوار نودی سرمه‌دوزی‌شده و کلاه لبه‌گشاد نقش بازی می‌کند. از سوی دیگر، گاوچران معاصر است: اوتیس هیوود جونیور یا او جی، دانیل کالویا، یک مربی نسل سوم حیوانات که در مزرعه خانواده اش بزرگ شده است، مانند بسیاری از دامداران قرن بیست و یکمی، هودی و شلوار جین می پوشد. لباس‌های کار OJ یک جابجایی نرم‌تر بین مزرعه و دنیای واقعی را ارائه می‌دهند – زیرا از زاویه‌ای متفاوت دیده می‌شوند، آنها همچنین لباس‌های خیابانی هستند.

در طول تولید، کالویا با دوستش، طراح جید اوسیفسو، در مورد ساخت کالاهای تجاری در مجاورت لباس خیابانی برای بزرگداشت فیلم ارتباط برقرار کرد.

من به اردن رفتم و [Peele’s production company] میمون با این ایده که با یک مجموعه کپسولی به افراد بیشتری در فرهنگ خارج از دنیای فیلم دسترسی پیدا کند، هدف این است که رابطه ای با دنیای مد جوان که در فرهنگ دیکته می کنند، آغاز کند. GQ از طریق ایمیل. «مجموعه کپسولی با جید اوسیفسو پل است، راهی برای ترجمه فیلم در یک رسانه جدید، احتمالاً افرادی را که قبلاً به آنها نرسیده بودیم لمس کند. لباس جید همیشه در تقاطع بی انتها و به موقع است که بسیار مرتبط به آن احساس می شود جواب منفی

جواب منفی براندون پریا، دانیل کالویا و کیک پالمر با طراح جید اوسیفسو (نفر دوم از راست) در تبلیغات فیلم خود ژست می گیرند.با حسن نیت از کواکو آلستون برای یونیورسال پیکچرز

ارتباط آنها آسان شد. همانطور که اوزیفسو اخیراً از لس آنجلس در تماس تلفنی خود گفت: “مکالمات ما در مورد دیدگاه های ما در مورد زندگی، دیدگاه های ما در مورد چالش های کار در این فضا و ناشی از پیشینه ما است.” ما هر دو بچه مهاجران آفریقایی هستیم – او مشخصاً در بریتانیا و من در کالیفرنیا بزرگ شده‌اند، اما بسیار بسیار شبیه است.» آنها با هم طراحی کردند یک کپسول سه راهی های گرافیکی سنگین و هودی – از جمله ریف روی ژاکت نارنجی ایمنی خدمه از فیلم 2001 شاه عقرب که OJ در سرتاسر فیلم می پوشد، به نشانه تکان دادن سر فروشندگان در همه جا – آن دو نفر را بسط ماتریکس فراداستانی پیل می دانند.

Kaluuya و Osifeso ایده‌های خود را از طریق نت‌های صوتی 10 ثانیه‌ای به اشتراک گذاشتند و در مورد تصاویر خاصی که ممکن است بخواهند از فیلم استفاده کنند فکر می‌کردند. (یکی از طراحی های اولیه از مفصل ساندویچ ماهی خیالی الهام گرفته شده است Copperpot’s Cove که در تمام فیلم‌های پیل ظاهر می‌شود، و او‌جی و شرکت او در همان ابتدا غذا می‌خورند جواب منفی.) اوسیفسو متوجه شد که در « گیر کرده استاولین ویدیوی بیمارگونه از مرد سیاه روی اسب» که فیلم را باز می کند و آنچه در مورد سیاهی، فرهنگ سوارکاری، هالیوود و به طور کلی آمریکا بیان می کند.

حتی در پی “جاده شهر قدیمی” عظیم لیل ناس ایکس و پیگیری گسترده تر “دستور کار یه هاوفرهنگ گاوچران سیاه به طور همزمان نادیده گرفته می شود و به اشتباه درک می شود – که آن را کاملاً در نقطه شیرین فرهنگی-تفسیر پیل قرار می دهد. اوسیفسو گفت: «فیلم‌هایی که جردن می‌سازد به طور کلی کنجکاوی خاصی در مورد آن‌ها دارند که از مردم می‌خواهد تصورات یا پیش‌فرض‌های خود را درباره افراد یا چیزها بررسی کنند. آمریکا.”





منبع