حلقه های قدرت گواهی بر بزرگترین میراث LOTR است: الف های داغ

زینت کن Fellbeast: ما به سرزمین میانه برمی گردیم. اگر با بازگشت HBO به وستروس تگ نمی کنید، یا فقط فانتزی بیشتری می خواهید، آمازون در حال غواصی به دنیای ارباب حلقه ها. حلقه های قدرت، ادعا شده است گران ترین برنامه تلویزیونی تمام دوراندر 2 سپتامبر اکران می شود. داستان آن در عصر دوم دنیای جی آر آر تالکین می گذرد و ظهور سائورون (بدی بزرگ سری اصلی، آن چشم آتشین غول پیکر شناور بالای یک برج) و رویدادهای مختلف تمام مسابقات فانتزی را دنبال می کند. (هابیت ها، کوتوله ها، انسان ها و غیره). با این حال، اگر دو اپیزود اول اتفاقی باشد، به نظر می‌رسد که آمازون توجه ویژه‌ای را به جمعیتی محبوب، اما سوء تفاهم‌شده از افسانه تالکین اختصاص خواهد داد: الف‌ها. این یک خبر عالی برای طرفداران و بینندگان است، زیرا الف های تالکین داغ، باحال و فوق العاده تاثیرگذار هستند. آن الف‌های ظریف و برازنده‌ای که امروز در فانتزی می‌بینید؟ می توانید تشکر کنید ارباب حلقه ها برای آن من تا آنجا پیش می روم که بگویم، با وجود همه ردپای عظیم تالکین در ادبیات فانتزی، بزرگترین میراث او در فرهنگ عمومی پاپ ممکن است این باشد: او الف ها را داغ کرد.

تالکین دید خود را از الف ها از روی هوا اختراع نکرده است. او علاوه بر اینکه پدر فانتزی بالا بود، یک آکادمیک و مترجم ماهر بود (یک نسخه تالکین از Beowulf وجود دارد). الف های او به طور غیرقابل انکاری از افسانه ها و افسانه های عامیانه اسکاندیناوی و قدیمی انگلیسی مطلع هستند. با این حال، تا زمان تالکین بود که الف‌ها ویژگی‌های مدرن‌تر و انسان‌نمای خود را در تخیل عمومی پیدا کردند.



منبع

زلدا، ویچر، هر چیزی از Dungeons and Dragons، آن فن تخیلی که به کسی نمی گویید که بخوانید، گوشه های خاصی از OnlyFans: همه اینها بدهکار هستند ارباب حلقه ها و جن های آن جهنم، الف های تالکین صفحه ویکی پدیا خود را دارند، کاملاً جدا از صفحه عمومی الف ها. اگر آنها جذاب هستند و گوش های نوک تیز دارند، تالکین را در DNA خود دارند. و اکنون، در حلقه های قدرت، ما در حال غواصی عمیق تر به دنیای الف ها (یا برای سرهای واقعی الدار) هستیم.

بیایید برای یک دقیقه پشتیبان‌گیری کنیم—شاید تعجب کنید که بدانید الف‌ها همیشه در تصور جمعی ما شبیه قله اورلاندو بلوم نبوده‌اند. پس، یک دوره تصادفی در تاریخ جن ها: تاریخ جن ها در ادبیات قرون وسطایی از اروپا و اسکاندیناوی شروع می شود، جایی که آنها عمدتاً با کوتوله ها و پری ها گروه بندی می شوند. آنها کوچک، مرموز و شیطون هستند. در برخی از فرهنگ های اروپایی، الف ها با اغواگری مرتبط هستند، اما تصور می شود که آنها باعث طیف گسترده ای از بیماری ها شده اند. در آن زمان الف ها خیلی جذاب نبودند، بلکه باعث می شدند چیزهایی مانند سیفلیس که شما نمی خواستید در زیر سقف شما رخ دهد. به Puck از *رویای یک شب نیمه تابستان فکر کنید—*از نظر فنی یک پری، اما از نظر عملکرد یک جن برای همه مقاصد. یا برای یک آنالوگ مدرن تر، به دابی از جهان هری پاتر فکر کنید. در قرن نوزدهم، الف‌های کریسمس شروع به پیدایش کردند که از برخی جهات معنی‌دار متفاوت هستند، اما همچنان به موجودات کوچک و بداخلاقی اروپای قدیم نزدیک‌تر هستند. روآن کایزر کار بزرگی را انجام داده است که این تکامل را در طول تاریخ انجام داده است معکوس.

برای روشن بودن، جذاب بودن الف ها قانون است، نه نظر. تالکین در نوشت: «الف‌ها را می‌توان شگفت‌انگیز دانست دو برج. این احساس در سراسر کار او ثابت است ارباب حلقه ها به سیلماریلیون به داستان های کوچکتر و جمع آوری نشده اش. الدارها قدبلند، زیبا، عاقل، جاودانه و بر خلاف مردان، بداخلاق، وحشی و کوتاه قد هستند.[er]. (این بدان معنا نیست که الف‌ها بی‌نقص هستند—الف‌های تالکین نیز به‌طور بدنامی متواضع و غیرشفاف هستند. فرودو می‌گوید: «برای مشاوره نزد الف‌ها نروید، زیرا آنها هم نه و هم بله خواهند گفت.»


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: