توییتر ایلان ماسک، روز نوزدهم: #RIPJimmyFallon، که قطعاً نمرده است

همچنین گزارش شده است که ماسک اخراج کرده است چندین کارمند که از او انتقاد کرده اند، چه در توییتر و چه در کانال های Slack شرکت، به نقل از بلومبرگ. این یک تغییر چشمگیر در سیاست شرکت نسبت به رژیم قبل از ماسک است که به نظر می‌رسید گفتگوهای انتقادی در مورد اقدامات و اقدامات شرکت را تشویق می‌کرد. توجه به این نکته مهم است که توییتر مدت‌هاست فرهنگ مخالفت داخلی را پرورش داده است: «برای ایجاد اعتماد بدون ترس با هم ارتباط برقرار کنید». خبرنگار فناوری کیسی نیوتن توییت کرد. از زمانی که ایلان به قدرت رسید، هیچ کد رفتار داخلی تغییر نکرده است. بنابراین همه اینها کاملاً غیرمعمول است.»

چند هفته اول تصدی ایلان ماسک به عنوان مالک و مدیرعامل جدید توییتر با تحولات و جنجال های پر هرج و مرج همراه بوده است. اما چیزی که ماسک به وضوح بیان کرده است این است که مهم نیست که چقدر کار بزرگی انجام داده است، همیشه برای ترول کردن افراد مشهور وقت می گذارد. جدیدترین “سرگرم کننده” امروز پس از آن منتشر شد که شخصی هشتگ گگ را راه اندازی کرد، #RIPJimmyFallon، که به دروغ اعلام کرد نمایش امشب مرگ میزبان و به سرعت شروع به روند. فالون که خیلی نمرده است در توییتی نوشت: “ایلان، می توانید این را درست کنید؟” در 15 نوامبرکه ماسک به آن پاسخ داد، 11 ساعت بعد، “چه چیزی را درست کنم؟” چهار ساعت بعد از آن توئیت، او پوپت زد، “به نظر می رسد یک شغل برای @CommunityNotes!”، برنامه آزمایشی توییتر که به کاربران اجازه می دهد اطلاعات متنی را برای اضافه کردن به توییت ها پیشنهاد دهند. (در این مورد، پیوندی به یک داستان نیوزویک که هشتگ را به عنوان یک شوخی معرفی می‌کند، در نهایت به توییت فالون اضافه شد… که با توجه به اینکه توییت فالون می‌تواند مدرکی برای اثبات حیات تلقی شود، غیرضروری به نظر می‌رسد.)

یک ساعت بعد که، مشک متوجه شد که باید یک شوخی دیگر انجام دهد و توییت کرد: «یک لحظه صبر کن، از کجا بفهمیم که تو یک آدم ربایی بیگانه نیستی و وانمود می کنی که جیمی هستی!؟ چیزی بگو که فقط جیمی واقعی بگوید…» هشتگ باقی می ماند، حتی اگر در این مرحله اکثر مردم می دانند که این یک شوخی است.

طعنه آمیز است که ماسک به طور علنی در مورد سرگرمی توییتر با هزینه یک سلبریتی بسیار پرخاشگر بوده است، با توجه به اینکه یکی از اولین اقدامات او به عنوان مالک جدید برنامه تعلیق بود. کتی گریفین کمدین برای جعل هویت او، و اعلام می کنند که اکانت هایی که جعل هویت را انجام می دهند بدون اینکه به وضوح نشان دهند که آنها تقلید هستند تعلیق دائمی دریافت خواهد کرد. (این یک قانون سخت و سریع نیست: برخی از افراد مشهور و کمدین، از جمله بال غربیجاش مالینا، همچنان از “Elon Musk” به عنوان نام نمایشی خود استفاده می کنند.)

خرابی هشتگ فالون تصویری کوچک از هرج و مرج بزرگی است که از زمان تصدی ماسک در توییتر وجود داشته است. به دلیل سیستم تأیید جدید به عنوان بخشی از توییتر آبی، که به کاربران اجازه می‌دهد ماهانه هشت دلار برای علامت آبی امضا بپردازند، بسیاری از حساب‌ها اکنون می‌توانند از توانایی استفاده از دال بصری اقتدار بدون داشتن هیچ‌کدام استفاده کنند. این باعث می‌شود داستان‌های نادرست در توییتر منتشر شوند، به‌ویژه زمانی که نظارت کم است زیرا به لطف ماسک، شرکت دستخوش تغییرات قابل توجهی از کارمندان می‌شود. اخراج تقریباً نیمی از کارکنان در اوایل نوامبر. (به نقل از بلومبرگ، شرکت بعداً از برخی از آن کارمندان اخراج شده خواست تا به کار خود در شرکت بازگردند.) او از آن زمان بر روی برنامه “Blue Verified” مکث کرده است، با برنامه ریزی برای راه اندازی مجدد در 29 نوامبر پس از رفع برخی از مسائل.

مطابق با واشنگتن پستآخرین اقدام غیر متعارف ماسک این بوده است که به همه کارمندان بگوید که باید تا پنجشنبه 17 نوامبر فرمی را پر کنند که نشان می‌دهد «می‌خواهند بخشی از توییتر جدید باشند» یا شغل خود را از دست می‌دهند و سه ماه انفصال دریافت می‌کنند. ماسک بیان کرده است که آینده این شرکت مهندسی محور و “بسیار سخت گیر” خواهد بود که نیازمند “ساعت های طولانی کار با شدت بالا” است. احتمالاً این شامل هیچ کارمند باقی مانده ای نمی شود که مسئول حذف اطلاعات نادرست افراد مشهور هستند.





منبع

ناآرامی در توییتر باعث شده است که چندین تبلیغ کننده بزرگ روابط خود را با این شرکت متوقف کنند. مطابق مجله نیویورک تایمز، از جمله گروه فولکس واگن، گروه کارلزبرگ و REI. (ماسک به طور تقلیل‌آمیز این کاهش را به گردن «فعالانی» می‌اندازد که صراحتاً از اهداف و سبک مدیریتی او انتقاد کرده‌اند، اگرچه سازمان‌هایی مانند GLAAD و ADL شرکت‌ها را تشویق کرده‌اند که توییتر را به عنوان شریک تبلیغاتی تحریم کنند.)


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: