ESSX با سرمایهگذاری ۷ میلیون دلاری از سوی گروهی از سرمایهگذاران خردهفروشی و املاک و مستغلات، با این وجود کار خود را برای آن قطع کرده است. همانطور که بیکر اشاره میکند، SSENSE، غولپیکر تجارت الکترونیک کانادایی، فهرستی از برندها به طول یک مایل، از خانههای لوکس بزرگ تا برچسبهای کوچک، و یک دستگاه بازاریابی و تحریریه پیچیده دارد. رقبای SSENSE هم همینطور. این اکوسیستم پر رونق ارتباطات الکترونیکی برای مصرف کنندگان مد، که گزینه های بیشتری دارند و می توانند از فروش رقابتی که به نظر می رسد هر فصل تندتر می شود و زودتر شروع می شود، بهره ببرند، یک موهبت بوده است. و در بوتیک های آجر و ملات، که اغلب نمی تواند رقابت کند با غول های وب در مورد قیمت گذاری
وارد «جعبه اسرارآمیز» طراح، یک نوآوری در ارتباطات الکترونیکی شوید که تیم ESSX فکر میکند ممکن است خردهفروشی را (حداقل در گوشهای از LES) از مارپیچ مرگ ناشی از تخفیفهای مد نجات دهد. ESSX توسط کمیاب، سرویسی که مجموعه ای از کالاهای مازاد و طراحی پایان فصل را بسته بندی می کند و با نرخ تخفیفی به مشتریان می فروشد. یک جعبه «لباس اصلی خیابانی» کمیاب، که ممکن است شامل ترکیبی از برندهایی مانند Amiri یا Off-White باشد، به قیمت 398 دلار به فروش می رسد و می تواند تا 1000 دلار ارزش داشته باشد.
جعبههای اسرارآمیز در دنیای لباسهای خیابانی محبوب هستند، اما ESSX امیدوار است مشتریانی را جذب کنند که بیشتر به برچسبهای مد مانند Martine Rose و 4SDesigns علاقهمند است که هر دو در ESSX موجود هستند. بعدازظهر آن روز، حدود یک هفته از افتتاحیه بزرگ گذشته بود و چند پیمانکار در رختکن ها به داخل و خارج می آمدند. این فروشگاه که توسط شرکت معماری Leong Leong طراحی شده است، روشن و فتوژنیک است، با یک دیوار موزون که بین قفسههای لباس کشیده شده است، و یک استوانه شیشهای در جلوی آن حاوی مجموعهای از تیشرتهای گرافیکی سیاه رنگ قدیمی است که از یک فروشنده قدیمی ناشناس تهیه شده است. بیکر در حالی که آشیانههای تیهای رنگوفته Grateful Dead و Yankees را مرتب میکرد، گفت: «او مشتریان مشهور زیادی دارد.